Diari del bloc

Creació del bloc
Dimecres, 16 d'Octubre:
Per poder crear el bloc, anteriorment vam haver d'obrir un compte de gmail conjunt de tot el grup i després crear-lo. Primer vam introduir totes les pestanyes que utilitzariem dins el nostre bloc i de seguida vam modificar i personalitzar el disseny de la pàgina. El que ens va costar més va ser pensar un eslògan per relacionat amb la ciutat, però com que els volcans són un símbol de la ciutat, al final se'ns va acudir l'eslògan actual.
Juntament amb el moment de la creació del bloc, vam realitzar la primera entrada, que parlava una mica sobre qui som i la temàtica del bloc.

Modificacions i perfeccions
Divendres, 18 d'Octubre:
Vam modificar una mica el disseny del bloc, tot introduint gadgets i perfeccionant algun tema tractat en algun comentari que se'ns va publicar.

Publicació del diari
Diumenge, 20 d'Octubre:
Aquest dia vam dedicar-lo a la redacció del diari del nostre bloc. En ell mostrarem tot el que hem anat realitzant dia a dia.

Continuem amb les modificacions i perfeccions
Dimecres, 23 d'Octubre:
Després d'una valoració feta per tot el nostre grup, vam continuar fent certs canvis en el disseny del blog per tal de fer-lo més visual i impactant. Per exemple, un dels canvis és la mida de l'escut d'Olot que ara ja és més petit que abans.

Recopilar informació sobre el nostre municipi.
Dimarts, 5 de Novembre:
Durant una tarda, vam estar buscant informació sobre Olot per tal de tenir una idea sobre com podem redactar la història del municipi i començar a pensar en cadascuna de les altres pestanyes. Ho volem realitzar perquè el blog no sigui informatiu, sinó que sigui educatiu.

Fer fotos per adjuntar al vídeo. 
Dilluns, 18 de Novembre: 
A la tarda, vam visitar un expert de fotos antigues d'Olot per tal d'ajudar-nos en la cerca de les fotos més interessants i simbòliques. D'altra banda, per poder comparar-les, vam fer fotos dels mateixos llocs  i així poder adjuntar-les al vídeo d'Olot per tal de fer l'explicació més amena. 

Edició del vídeo i redacció de les pestanyes del bloc. 
Dimecres, 20 de Novembre: 
Finalment, vam acabar d'editar tot el treball referent al vídeo de la nostra ciutat i totes les pestanyes del bloc! Si voleu veure el vídeo, el trobareu a la pestanya de "Com ha canviat?".

Correcció d'alguns errors del bloc. 
Diumenge, 24 de Novembre:
Després de llegir els comentaris que hem rebut sobre el nostre bloc, hem corregit alguns errors ortogràfics i també hem millorat alguns aspectes de les pestanyes. 

4 comentaris:

  1. Considerem que teniu un bé de l’aspecte FORMAL. L’estètica és poc atractiva, tot i que s’adequa a la ciutat, ja que el fons és de volcans, i la ciutat es caracteritza per estar envoltada de volcans. El llenguatge és clar i entenedor. Al bloc hi ha poques faltes ortogràfiques. Sabem que uns dies enrere les vau corregir, però encara n’hi ha alguna. I compliu les pestanyes que havíeu de fer. Vigileu també el tipus de lletra que utilitzeu, però en alguns llocs heu escrit amb un tipus i tamany i en d’altres pestanyes l’heu canviat. Fins i tot en una mateixa pestanya heu utilitzat tipus de lletra diferents (a la de les activitats).

    Pel que fa a la INFORMACIÓ, us posem un bé. Us vam comentar uns dies enrere que no es podia visualitzar la imatge del croquis i alguna altra, i continuem amb el mateix problema. Les altres imatges sí que les podem veure. És problema del nostre ordinador o del bloc? A més, falten les citacions, és a dir, no hi apareixen les fonts des d’on heu extret la informació. Ara bé, la informació en general del bloc és útil, entenedora i amb dades actualitzades.

    En referència a les ACTIVITATS DIDÀCTIQUES permeten la reflexió dels alumnes sobre l’evolució de la ciutat d’Olot durant els últims anys i utilitzeu una temàtica molt propera pels nens de la ciutats (els volcans) fet que els ajuda a familiaritzar-se més amb el tema, amb el seu entorn i el seu passat. A més, les activitats permeten aprendre a treballar cooperativament, a desenvolupar la capacitat d’imaginar i pronosticar futurs canvis a la ciutat. També són innovadores, diverses i motivadores. És per això que us posem un molt bé.

    Pel que fa al DIARI us posem un bé perquè falten entrades. Acabeu amb l’entrada de correcció d’alguns errors del bloc del dia 24 de novembre, però faltaria una entrada dient que heu fet les activitats didàctiques i els problemes que us ha comportat el fet de realitzar-les.

    Quan a les ACTITUDS us posem un molt bé perquè heu tingut en compte els comentaris que us han anat deixant els vostres companys i heu modificat el contingut del bloc.

    En global, us valorem entre un bé i un molt bé, que numèricament vindria a ser un 7,5 – 8. Heu fet una molt bona feina i considerem que el vostre bloc és una bona eina educativa pels docents per tal d’utilitzar-lo a l’aula amb els alumnes.

    ResponElimina
  2. Hola nois!!
    Hem avaluat les activitats i el bloc en general. A continuació us justifiquem el que en pensem.
    Referent a l'aspecte formal considerem que l'estètica del bloc no és gaire atractiva, però l'estructura general, sí és la correcta, és a dir, el bloc inclou tots els apartats demanats. S'ha de remarcar que hi ha alguna falta ortogràfica, tot i que llegint els comentaris que us han fet, veiem que en algun moment us ho heu repassat i corregit.
    El llenguatge del bloc en general és entenedor, però en les activitats hi ha alguna falta d'escriptura, encara que això no impedeix la comprensió de l'activitat. Reviseu la tipologia que utilitzeu, ja que hem trobat que hi ha diferents tipus de lletra (sobretot a les activitats).
    Pel que fa a les activitats didàctiques, considerem que sí permeten la reflexió i opinió dels alumnes, perquè utilitzeu un tema molt proper als nens/es, els volcans. Considerem que són entenedores i que hi ha varietat d'activitats, però us suggerim que al bloc, quan expliqueu les activitats, a banda de posat activitat 1,2... hi poseu el títol que hi ha a la fitxa.
    Llegint detingudament les activitats, creiem que la majoria d'activitat si que s'adeqüen a l'edat dels nens/es que heu proposat, però la dos creiem que no s'adequa gaire, considerem que s'hauria de fer una activitat prèvia o una excursió per tal que ells sàpiguen de veritat quins preus suposen les activitats de menjar, passar una nit a un hotel...
    Referent a la informació, creiem que la informació en general del bloc és útil, entenedora i amb dades actualitzades. Suggeriments que vos proposem; a l'apartat de què vivim? ens falta una mica més d'informació, com per exemple unes taules, per veure de manera més gràfica el que heu escrit. A més a més, a l'apartat Com és?, hi ha un parell d'imatges que no podem veure, un és el croquis (que si hem pogut veure a les activitats). Felicitar-vos per l'explicació que heu fet de Com ha canviat?.Per acabar, vos comentem que segurament la informació que doneu està actualitzada però faltaria posar les citacions de les fonts d’on heu extret la informació.
    Referent al diari, comentar-vos que creiem que falta alguna entrada (comentar que heu penjat les activitats acabades, comentar si us han resultat fàcil o difícils, els canvis realitzats, etc.).
    En general el bloc està bé, l'actitud que heu mostrar és molt bona, perquè heu tingut en compte els comentaris que vos han anat deixant durant el semestre els companys, ja que es veu que heu modificat algun contingut del bloc. Un detall que hem trobat a faltar han estat els vostres noms a l’encapçalament de la pàgina per tal de poder saber des del primer moment de qui està fet el bloc.
    Finalitzem doncs, avaluant el vostre bloc numèricament amb un 7-7'5. Creiem que heu fet molt bona feina, fent que el bloc pugui ser utilitzada com a eina educativa pels docents, però sobretot perquè aquests puguin utilitzar-lo a l’aula amb els seus alumnes.
    Felicitar-vos per la feina realitzada!

    Som el grup del bloc de Palafolls, compost per; Elena Franco Domenech, Mercè Manaut Forns, Aina Mañà Domes.

    ResponElimina
  3. Bon dia.
    A continuació, farem la respectiva avaluació final del nostre bloc. L’hem dividida en diferents apartats, segons les parts del bloc.

    Aspectes formals: molt bé. Els apartats estan ben organitzats. Utilitzeu en tot moment un llenguatge entenedor. Ens sembla estèticament un bloc atractiu i visual, i també s’hi troben tots els apartats de què consta. L’únic inconvenient que trobem, és que el tipus de lletra varia en els diferents apartats.

    Activitats: regular. Alguna activitat no s’adequa a la tipologia d’activitats demanades, ni tampoc a l’edat dels alumnes. És el cas de la segona activitat, ja que creiem que no s’ajusta a nens i nenes de quart de primària. Les activitats son innovadores i potencien la cooperació dels alumnes. Motiva molt poc als alumnes. Els hi falta creativitat. Les trobem molt justes pel que fa a les explicacions, ja que podrien estar més desenvolupades. No hi ha cap imatge en cap activitats. En definitiva, les trobem escasses.

    Informació: molt bé. La informació és útil, ajustada, actualitzada i verídica. No hi ha cap cita d’on es troben les fonts. Trobem imatges que no es poden veure ni visualitzar des de la web.

    Diari: bé. Us falta alguna entrada pel que fa a les darreres actualitzacions fetes en el bloc.

    Global: bé. En algunes aspectes és una bona eina educativa. S’han intentat millorar les propostes de millora presentades per les avaluacions dels companys i companyes. Però creiem que l’esforç dedicat no és suficient, ja que un apartat tant important com les activitats hauria d’estar més dedicat i més complert.

    Nota global: BÉ.

    Ester Pijuan, Laura Navarro i Noemí Vivas.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola noies!

      No estem d'acord en part de la vostra rúbrica, si més no, no ens ajuda a millorar res del nostre blog. Ens ajudarieu molt més si quan aprecieu una qüestió negativa donessiu idees per millorar-la.

      En posarem un exemple: "Alguna activitat no s’adequa a la tipologia d’activitats demanades, ni tampoc a l’edat dels alumnes. És el cas de la segona activitat, ja que creiem que no s’ajusta a nens i nenes de quart de primària"

      Pot ser fals o cert que no s'adequa a l'edat proposada, però per quin motiu? Com podríem millorar-la?

      I ja per acabar, no creiem que les nostres activitats siguin faltes de creativitat ni generin poc interès per part dels alumnes. Si us fixeu en l'Activitat 4, veureu com tracta de dur a terme una erupció a un volcà en miniatura creat pels mateixos alumnes. Creiem que defugeix de l'estil tradicional de docència, i que és atractiu pels nens pel fet d'interactuar amb bicarbonat sòdic, sabó, i materials que s'allunyen del llapis i la goma. Però entenem que hem posat massa lletra i potser se us ha fet cansat arribar fins al final del text.

      Elimina